מצאתי דרך להתעשר, האומנם?

.

.

.

אז רגע…תנו לי להבין….

אם מתפרסמת תמונה לא מוצלחת שלי בטור אופנה/רכילות ואיזה טוקבקיסט כותב: חלי גולדנברג ניראת נורא,

אני יכולה לבקש את הפרטים שלו ולתבוע את האםאמא שלו, נכון?

כי במקצוע שלי להראות רע זה ממש לשון רע, כמעט כמו להגיד גזען על ליברמן או הססן על ביבי…

רגע, תתרכזי בטוקבקיסט, אה….

אז הטוקבקיסט/ית  שלי בטח י/תנסה להוכיח שזה נכון,

ואני אביא כל מיני חברים שלי, עורכי מדורי אופנה, במאי קולנוע, מלהקות ומעצבות שיעידו לטובתי

שמה-פתאום-אני-ניראת-נפלא-על-פי-כל-קנה-מידה-של-כל-טור-רכילות-או-מי-לבש-מה-ואיפה,

ושמה שהוא כתב/ה בטוקבק עושה לתדמיתי נזק נוראי ושהנה הפסדתי תפקיד ממש בגללו….

וככה אני אתחיל להצטלם בלי איפור ופוטושופ או סתם אראה אומללה ואתעשר…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

למרות האופציה הנחמדה הזו לרפד את חיי בכפולות של 300.000

אני חושבת שחוק חשיפת הטוקבקיסט המתחבר לעדכון חוק לשון הרע הן הצעות חוק מסוכנות ואפלות,

ומהוות סכנה אמיתית לחופש הביטוי.

.

.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מי באמת?  ביום 28 בנובמבר 2011 בשעה 23:53

    את יפיפיה.

    אהבתי

  • דקלה  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 01:23

    אלופה!

    אהבתי

  • גולדבלט משה  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 05:47

    חלי אני מניח שהפוסטים הלאו נובעים פשוט מאי הכרת החוק והליכה עם העדר המונחה על ידי תקשורת הסטרית. למעשה כל ההיסטריה המטופשת הזאת מלמדת עד כמה התקשורת הישראלית זקוקה לאיזו טלטלה רצינית מאד.אני למשל חשבתי שכדאי לתלות כל שבוע עיתונאי אחר בכיכר העיר אבל אולי י ש אמצעים פחות דרסטיים.

    אם יפרסמו שאת מכוערת- ואני מוכן להניח שבעיסוק שלך זו בהחלט לשון הרע-אז נגרמת לך לא רק עגמת נפש אלא אולי נזקים חמורים ביותר ואת זו שתסביר לבית המשפט ש300,000 ש"ח לא מכסים את הנזק והפיצוי צריך להיו גבוה הרבה יותר למרות שאי אפשר לכמת את הנזק במדויק -במקרה כזה המגבלה של 300,000 לא חלה ואפשר לפסוק לך מליון.אם לא את תסבירי -תסמכי עלי -עורך הדין שלך יעשה זאת.

    וזה נשמע ממש רעיון טוב שיכול למנוע מאיזו פרחה בת 22 שלא למדה שום דבר על מנת להיות כתבת אפנה או משוה כזה לספר לעולם בעליצות מה היא חושבת על איך שאת נראית

    אהבתי

  • chellig חלי גולדנברג  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 08:55

    אופס….כתבת שהיא פרחה, זה מותר או שתגיע פליטת הריאליטי הבאה ותתבע את מי שיטקבק עליה שהיא פרחה?

    הגבול מתעתע משה. מה שלאחד יקרא ככהוצאת דיבה לשני/ה יראה מחיר שהוא מוכן לשלם כדי להגיע לתהילה והשלישית פשוט תעלב. בתי המשפט יהיו מ ו צ פ י ם בעשרות אלפי תביעות וחופש הדיבור יפגע עד ימות ויעלם.

    אי אפשר ללמד נימוסים והליכות וטעם טוב עם שלם,
    בטח לא בדרך הזו, תשאל הורים נוקשים שילדיהם גדלו ומרדו בגדול…
    אי אפשר לגעת בחופש הביטוי אני ב א מ ת לא מצליחה להבין איך אתה מסכים לדבר כזה….
    אם אני כותבת בנימין נתניהו חייב להתפטר, הוא מוליך את המדינה למקומות חשוכים ומסוכנים,
    כי זו דעתי – וזו באמת דעתי – יכול מר נתניהו על פי הצעת החוק הזו לתבוע אותי על פי שיטתך, נכון? בין אם כתבתי כטוקבק אנונימי ובין אם בשמי המלא? …..

    קטונתי מלהבין, באמת.

    ואנימאמינה בכל ליבי ומחשבתי שככל שזה מבאס לפעמים, ומעליב, ומזיק וגס רוח ומשאיר
    אותי חסרת אונים – ואין לך מושג כמה אני מאושרת שימי הרכילות הלוהטים שלי קרו כשלא היה אינטרנט – שא.זכותו של כל אחד להביע את דעתו על איך אני ניראת, משחקת, כותבת,
    ב.זו לא זכותם של מי שמחלקים מחמאות בלבד, וג. זו גם הזכות שלי כמובן. זכות בסיסית.

    אהבתי

  • nataliemessika  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 08:55

    משה נדמה לי שפספסת את הציניות בדבריה של חלי. היא באמת לא מתכוונת שמשהי תעבוד 30 שנה כדי לפצות אותה על שאמרה שהיא מכוערת (מה שהיא לא). ועל זה סבתא שלי היתה אומרת: נו טוב, אז הוא אמר. אז מה?
    אני חושבת שכל החוק הזה נועד אך ורק לדבר אחד: לספק תעסוקה לעשרות אלפי עוכרי דינים משועממים ומובטלים שמציפים את שוק העבודה מעל ומעבר ליכולת הקיבול שלו. סוף סוף דואגים לפרנסה, גם אם למגזר ספציפי מאד, ולא רק מדברים באוויר!

    אהבתי

  • מיכל  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 09:22

    אדיר, ויפיפיה שאת :) עכשיו גם כל מי שיגיד שאני מציירת לא יפה למשל?

    אהבתי

  • יוסי דר  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 09:30

    חוק לשון הרע מבחין בין דעה לבין לבין עובדה (אם כי לפעמים קשה להבחין ביניהן).
    הבעת דעה בתום לב מוגנת על פי החוק.
    דעה היא עניין של טעם וריח או העדפות אישיות וכו'.
    אם, למשל, מבקר מסעדות כותב על מסעדה מסויימת שהאוכל בה לא טעים הוא יהיה מוגן כיוון שזו דעתו האישית – גם אם ייגרם למסעדה נזק כתוצאה מהביקורת.
    כנ"ל לגבי הדוגמה שהבאת.

    אשר להעלאת תקרת התביעה ל-300 אלף – דבר אחד ברור: חוק איסור לשון הרע מאזן בין חופש הביטוי לבין זכותו של אדם לשם טוב. העלאת התקרה נועדה להזיז את נקודת האיזון לכיוון זכותו של אדם לשם טוב (על חשבון חופש הביטוי כמובן).

    אהבתי

  • chellig חלי גולדנברג  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 09:33

    חוק לשון הרע מבחין בין דעה לבין לבין עובדה (אם כי לפעמים קשה להבחין ביניהן).

    אז מה שאתה אומר שאם אני אוסיף את המילה לדעתי, לטעמי, על פי שיקול דעתי, אני פטורה?

    לדעתי המשפט הבא הוא דוגמא טובה לגם וגם:

    מדינת ישראל מאבדת עצמה לדעת כמדינה דמוקרטית, מערבית, חופשיה.

    אהבתי

  • יוסי דר  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 09:55

    לא המילה "לדעתי" או "לטעמי" קובעת אלא המהות.
    כך למשל, אם אני אכתוב על מישהו שלדעתי הוא גנב – זה יהיה בגדר עובדה למרות שציינתי שזו דעתי.

    אהבתי

  • chellig חלי גולדנברג  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 09:59

    אה, אבל פאשיסט? וטיפש? ולא מוכשר? ומכוער? ולא מצחיק? ואלים? וערל לב? ומשתמט? ושמאלני?

    בעיה. שאלות פילוסופיות יותר ממשפטיות נדמה לי.

    אהבתי

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 10:12

    מסכימה אתך – משה גולדבלט – אבל לגמריי.

    אהבתי

  • שלומית ליר  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 12:19

    אני חושבת שאידיאל היופי מהווה עוד מנגנון לסתימת פיות ומשטור עצמי של נשים יפות, שהופכות שבויות ליופי שלהן באופן המבטל את הקול שלהן.
    דרוש אומץ להצתלם ללא איפור. האומץ הזה מייצר נוכחות, חוזק והעצמה. בקיצור יש בו הרבה יופי שאנשים שעברו מכבשי סוציאליזציה על מה זה יפה לא מורגלים בו, ולכן נזעקים. ככול שהמרחב הציבורי יאפשר ייצוגים של נשים חזקות אידיאל היופי יתרחב. כי יופי הוא ביטחון, נוכחות ואמירה.
    כל הכבוד על הרשימה ועל התמונה.

    אהבתי

  • יוסי דר  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 16:11

    הבעת הדעה נמצאת בליבת חופש הביטוי ומבחינה זו יש לראות בה ערך מקודש ממש.

    אפרופו פאשיסט – הגדרת מישהו כפאשיסט היא הבעת דעה באופן מובהק.
    ובהקשר זה: לפני כמה שנים הגיש אדון איתמר בן גביר תביעה נגד דנקנר על שזה כינה אותו בטלוויזיה "נאצי". דנקנר הפסיד במשפט אבל נדרש לשלם שקל אחד שלם (מה שכנראה אומר שגם לבית המשפט יש דעה על העניין בכללותו ועל בן גביר ופועלו).
    ההבדל בין פאשיסט ונאצי – כנראה שבמדינת היהודים הגדרת מישהו כנאצי יש בה משום חציית קו.

    אהבתי

  • moshe  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 19:36

    בלי קשר לכלום, את התמונה עם הפלסטר את חייבת להסיר מהרשת.

    כמעריץ ותיק שלך, בימים טובים ופחות טובים,אני אוהב את מרבית תכונותיך, בעיקר את היושר, הפתיחות ואפן הכתיבה

    ונכון שגם דמותך בלהקה ובסרטים נוספים של ה 90 מעלה בי געגועים רבים לתקופה ההיא.

    אז אנא הורידי את הפלסטר…..

    אהבתי

  • גולדבלט משה  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 19:55

    חלי-דבר אחד למדתי והוא לא להאמין לאיום בהצפת תביעות-משום מה זה אף פעם לא קורה בתחום שעליו מאיימים. בתי המשפט מהר מאד מאזנים-הם פוסקים סכומים נמוכים[אגב את טועה לגמרי בכל מה שנוגע לסכומים-אם כתוב בחוק שמותר לפסוק 50,000 ללא הוכחת נזק-זה סעיף מיותר ומכשיל, אבל בתי משפט פוסקים סכומים ממש מגוחכים בהמון מקרים ולכן לא מגישים הרבה תביעות מוצדקות.

    המרחק בין המציאות שמנסים לצייר לך בתקשורת שעל אמינותה ואיכותה אני מעדיף לא לדבר בכלל לעומת מה שמתרחש בשטח האמיתי הוא פשוט עצום.

    אבל מעבר לכך זה מורכב להסביר בכתב וזה תמיד הקושי של מי שמנסה להתמודד עם הדמגוגיה

    אהבתי

  • נתן א.  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 20:40

    אני חושש שאני הוא זה שאינו מבין.
    את שואלת:
    "אני יכולה לבקש את הפרטים שלו ולתבוע את האםאמא שלו, נכון?"
    אם אני לא טועה התשובה היא, כן. משנת 1965. או לפחות מאז נכנס תיקון 7א בשנת 1998.

    זכותך לתבוע ולקבל פיצוי לא תשתנה בשל התיקון לחוק.

    אישית, אני לא רואה הבדל מהותי בין "עד 50000" או "עד 300000". לטעמי ראוי לבטל חוק זה לגמרי, אבל אני מניח שלא לכך את מתכוונת.

    והנה ויקי על החוק:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8_%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2

    אהבתי

  • טל  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 22:33

    מילים כדורבנות.

    ורק ליתר ביטחון – המסקינגטייפ מחמיא לך מאוד ;)

    אהבתי

  • טל  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 22:35

    לנתן א. ההבדל הוא בקלות שבה אתה יכול לקבל את הפרטים של הטוקבקיסט (שלא השתמש בפרוקסי או ברשת אלחוטית אקראית או באינטרנט קפה) מהספק. אתה אמור להתחייב שלא לעשות בהם שימוש מחוץ להליך משפטי, וכידוע, כשמבקשים יפה אז זה בטח קורה.

    אהבתי

  • טל  ביום 29 בנובמבר 2011 בשעה 22:39

    שאלה למשה – אם כתבת אופנה לא תוכל לכתוב על חלי גולדנברג מה דעתה על איך שהיא נראית, מה בעצם יהיה מותר לה לכתוב? זו שאלה רצינית.

    אהבתי

  • גולדבלט משה  ביום 30 בנובמבר 2011 בשעה 07:59

    טל ממש לא התעמקתי בשאלה אם מדובר בלשון הרע ביחס לחלי או אם בכלל אמירה שאדם אינו יפה היא בגדר לשון הרע שהרי יופי אינו חלק מהאישיות של אדם.אבל אם יכתוב עלי מישהו שאני מכוער זו בוודאי לשון הרע אם כי הכותב יתגונן בטענה "אמת דיברתי"

    אהבתי

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 30 בנובמבר 2011 בשעה 08:24

    חלי, אני שמחה להביע דעתי עלייך שאת יותר מעוד אישה יפה.
    בעצם, רציתי להציע לשנות את המונח טוקבקיסטים – אלה עם זהות חסוייה ובדוייה, לפ"חדניסטים" – כאלה שאינם עומדים אחרי הדברים שהם אומרים. יורים ובורחים.
    יום נפלא
    רוני רות פלמר

    אהבתי

  • טל  ביום 30 בנובמבר 2011 בשעה 14:39

    משה, בחלק הראשון אתה טוען שלא התעמקת ובחלק השני אתה טוען שזו לשון הרע. זה נראה כמו סתירה.

    ובכל זאת, על מה כן אפשר יהיה לכתוב? האם ביקורת מכל סוג שהוא תחשב לשון הרע? למשל – "הפסל המפואר שהוצב בכיכר מכער את העיר" – האם העירייה תוכל לתבוע? או – "המס החדש הוא עושק" – האם תוכל הממשלה לתבוע?

    ואם הצבענו כך שביבי יסיים את שלטונו בבחירות הבאות, האם יוכל לתבוע את העם על כך שטען כי הוא ראש ממשלה כושל?

    אהבתי

  • דרול  ביום 30 בנובמבר 2011 בשעה 15:36

    טוב, אני מתאר לעצמי שאת בונה על טוקבקיסט ממש עשיר.

    אהבתי

  • galithatan  ביום 30 בנובמבר 2011 בשעה 21:23

    מצד אחד – עדיף שאנשים יוציאו אגרסיות על המקלדת ולא יוציאו אותן ברחובות.

    מצד שני, ההיסחפות הזו להגן על הזכות להשמיץ, למה זה טוב? במקום לעשות קמפיין שיחבר בין אנשים, יוצרים קמפיינים שמטרתם לומר "בואו נחטיף בכיף". וגם אם זה רק וירטואלית, לא נראה לי שצריך לעודד את זה.

    אהבתי

  • genital warts  ביום 18 בדצמבר 2011 בשעה 11:10

    Hello, very skilled high level blog! many thanks for sharing. As a result of of good writing, and I learned a heap, and I'm glad to work out such a stunning thing. Sorry for my bad English. ?

    אהבתי

כתיבת תגובה