הטלוויזיה החינוכית ביקשה מאיתנו לשאול

 

קבלתי מייל מהאיגוד שלי ש ח"ם המצויין. לקרוא ולא להאמין.

הטלוויזיה החינוכית – מבקשת לא לשלם על ראיונות בתוכניות אירוח.

איגוד שח"ם – דורש תשלום על ראיונות בתוכניות אירוח.

ומה אתם חושבים? – השיבו דחוף במייל חוזר !!

 

 

על מה מדובר?

 

במסגרת המו"מ לחידוש ההסכם עם הטלוויזיה החינוכית, דרש איגוד שח"ם כי תופסק התופעה החמורה של סירוב תשלום לשחקנים המתראיינים בתוכניות אירוח. איגוד שח"ם אף התנה את המשך המו"מ בהתחייבות החינוכית לחדול מתופעה זו ולשלם לשחקנים עבור השתתפות בתוכניות אירוח.

 

החינוכית מצידה, טוענת כי אין ביכולתה התקציבית לשלם לשחקנים המתראיינים בתוכניות אירוח, וביקשה מאיתנו לשאול אתכם האם אתם מוכנים להשתתף בתוכניות אירוח שלה ללא תמורה.

 

אנו השבנו כי זו שערורייה לחשוב שכל בעלי התפקיד בתוכנית אירוח יקבלו שכר חוץ מהשחקנים, וכי אם אין לחינוכית תקציב לכך הרי שאין שום הצדקה להמשך קיומה. ולמרות האמור, הסכמנו להעלות שאלה זו בפניכם על מנת להיות בטוחים שהרוב המכריע של חברי האיגוד עומד מאחורי עמדתנו זו.

 

נא לשלוח את התייחסותכם לאמייל :

shaham-law@shaham.org.il

עו"ד אביב שמחוביץ – מרכזת המחלקה לקידום מעמד האמן בשח"ם

 

 

 

 

  אפרופו תקציב רשות השידור, אגרה ומשאבים

 פלישת חוטפי הגופות החלה.הקורבנות הראשונים הם אבו וילן, שלי יחימוביץ וזהבה גלאון

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 13:18

    יש עוד אנשים שקיבלו או מקבלים תשלום על ראיונות?
    זה מקובל רק בחינוכית או בכלל אמצעי התקשורת?

    אהבתי

  • ח ל י  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 14:21

    בערוץ 2 משלמים לכל האומנים חברי האיגודים המקצועיים תעריף קבוע (וסמלי ) עבור השתתפותם בתוכניות אירוח, בוקר כערב.

    אהבתי

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 14:37

    תודה על התשובה.
    מה הסיבה לנוהג?
    האם רואים כל השתתפות של אמנים בתוכנית כהופעה זוטא?

    אהבתי

  • לינוי  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 15:00

    תכניות האירוח מקבלות בכל יום שנדבריליון בקשות מיחצ"נים של הצגות, סרטים, סדרות טלוויזיה, זכיינים וכד' לארח את האמנים שאותם הם מייצגים. הבארטר הוא ברור: אם תדברו אם האמן חמש דקות ומתוכן 2 על מה שהוא רוצה לשווק כולנו נצא מרוצים. מדוע שלא יבואו אנשי החינוכית או כל עיתון/ערוץ טלוויזיה לשח"מ בתגובה לדרישת התשלום ויאמרו: מאה אחוז, נשלם מה שצריך, אבל בתמורה אנחנו מנהלים עם האמן שיחה של חמש דקות על חייו והשקפותיו ולא מוכנים למסע יח"צ על גבנו. האם אז היה אינטרס לאיזשהו אמן להגיע להתארח בתכנית?
    לא שאני מתנגדת לתשלום לאמנים, בכלל לא. להיפך. אבל יש בארטרים הוגנים לא פחות.

    אהבתי

  • יוחאי עיתונאי  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 16:14

    זו הפעם הראשונה שאני שומע שאמנים מקבלים תשלום על ראיונות. איזו חוצפה. הראיונות האלה הם בראש ובראשונה האינטרס של האמנים (בדרך כלל לקדם סרט, ספר או דיסק), אז למה שמישהו ישלם להם על כך?
    האם משלמים גם לפוליטיקאים על ראיונות? והאם לאנשים רגילים? ודאי שלא!
    בעיתונות הכתובה תשלום על ראיון נחשב לדבר בזוי ונדיר ביותר (וכשזה קורה תמיד מתעורר ויכוח ציבורי לגבי הלגיטימיות של העניין), אז למה שבטלוויזיה זה יהיה אחרת?

    אהבתי

  • א זמר  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 16:22

    אתה יודע כמה מזמינים אותי לבוא ולשיר גם כשאין לי דיסק חדש. אני מושך קהל יותר מכל מנחה תוכנית והצורך שלהם בי גדול בין כל האייטמים המשעממים שלהם.אני בא, עושה דחקות, משבר כמה שטויות ושר שיר. התשלום ממש סימלי אבל מעריך את העובדה שזה העבודה שלנו להיות מושכי קהל.

    אהבתי

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 16:35

    ולמה שחקן ל א צריך לקבל כסף – והעובדה שמעט לא נוגעת בעקרון – עבור משהו שהוא כישור שלו?
    להיות אטרקטיבי משעשע מסקרן או כל תכונה או סיפור אחר שמשאיר את הצופה מול אותה תוכנית ומעלה את הרייטינג שלה ועל ידי כל מעלה את ההכנסות של רשת קשת או כל מישהו אחר?
    זו העבודה שלהם להופיע.

    אהבתי

  • יוחאי עיתונאי  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 16:43

    גם פוליטיקאי מושך קהל. וגם זונה שלקחו לה את הילדים. וגם חייל שחברו הטוב נהרג בלבנון. כל האורחים התוכניות אירוח מושכים קהל. רז למה לא משלמים לכולם? האם כזמר אתה מעמיד את עצמך מעל האורחים האחרים? האם אתה באמת חושב שתה שווה יותר מהם?
    זה פשוט אבסורד: לשיטתך, האם צריכים לשלם לך גם כשאתה פולט כמה דאחקות בראיון עיתונאי או בראיון בתכנית רדיו? ואיך צריך להתבצע התשלום, כמה שקלים פר דאחקה יעריכו בדיוק את תרומתך?
    ובוא ניקח את זה עוד צעד קדימה: האם בעל בית קפה צריך לשלם לך על כך שישבת אצלו ושתית הפוך? ואם במקרה צילם אותך פפארצי הוא צריך לשלם לך יותר כי תרמת לפרסום בית הקפה שלו?

    אהבתי

  • מוזיקאי  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 16:59

    גם אני מתראיין פעם באיקס שנים כשיש סיבה. כשיש לי תקליט שאני צריך למכור. אז אני מגיע לתוכנית כזאת או אחרת, יושב מול מנחה כזה או אחר, מלהג קצת ועל הדרך מקדם את היצירה האחרונה שלי. בחיי שמעולם לא חשבתי לבקש שכר עבור הראיונות. לא יודע, אולי אני טועה, אבל לי אישית זה נראה מגוחך.

    אהבתי

  • חנן כהן  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 17:23

    פה זה לא הגלוב!

    אהבתי

  • גילי  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 18:06

    לא עלה על דעתי אף פעם לבקש תשלום. גם כשמזמינים אותי לדבר על נושא שאני לא מרוויחה ממנו ישירות, נניח על ספר של הוצאה שאני לא מקורבת אליה, אף פעם לא הציעו לי כסף. אולי זה דווקא רעיון (קצת יותר אלגנטי מלסרב פשוט כי לא בא לי).

    אהבתי

  • עירא  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 18:11

    אם מוסיקאי בא לקדם את עצמו, ברור שה"עלות" של הערב היא עליו (אני מניח שמדובר ב2-3 שעות של נסיעות, איפור ואולפן), כי זה מקדם את העסק העצמאי שלו. אבל שחקן שבא לקדם הצגת תיאטרון – התיאטרון צריך לשלם לו משכורת על קידום מכירות, ובמקרים קיצוניים אולי אפילו תכנית הטלוויזיה תדרוש תשלום על העזרה בפרסום ההפקה (למשל איזה מחזמר או תוכנית ריאליטי/טלנביילה וכולי)

    מצד שני, אם המרואיין לא בא לאולפן למען עשית כסף או רווח אישי, למשל מראיינים חוקר אוניברסיטאי, ברור שיש לשלם לו על הזמן היקר שהוא משקיע. זה הכל פתוח למיקוח. כל מקרה לגופו, לא?

    אהבתי

  • עירא  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 18:13

    כשמבקשים לראיין אותך על עוד הארי פוטר, זה לא מקדם לך את הקריירה, זה מקדם אולי אולי את המכירות לידיעות ספרים. אז למה שידיעות ספרים לא ישלמו לך על זמנך היקר הרחק מהעבודה או הילדים? נראה לי הכי הגיוני שבעולם.

    אהבתי

  • שחקן אמ"י  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 18:48

    החייל מלבנון רוצה לבוא לדבר על חברו המת, גם הזונה שלקחו לה את ילדיה ובודאי שהפוליטיקאי. לחייל אין אינטרס, יש לו רצון גדול לחלק.
    לגילי יש רצון גם אם תכחיש לדבר על הארי פוטר וגם לקצור בצדק אגע של תהילנ לעצמה, מגיע לה, למה לא בעצם?
    לרוב האנשים משום מה קשה להגיד לא להופעה בטלוויזיה, אבל לאנשים שזה מקצועם לפעמים יש אינטרס ולפעמים ממש לא.

    זה המקצוע שלי להפיע. גם לשבת אצל אברי או סיוון בתוכנית בוקר זה סוג של הופעה. אני עוזר להם להחזיק תוכנית מעניינת או משעשעת או מה שיש לי לתת לכם הצופים.
    האם התוכנית תסתדר בלעדי? בטח
    בלי הרבה כמוני? בטח
    בלי אף אחד כמוני?…לא בטוח

    האם התוכניות יכולות להתקיים בלי אנשי השואו ביזנס? התשובה היא שלא. אנחנו מופיעים והם צריכים לשלם. זה המקצוע שלנו.

    ואגב. התשלום ממש מינימלי. זה העקרון.

    אהבתי

  • דוד שליט  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 18:50

    למיטב זכרוני, החינוכית תמיד שילמה. קיבלתי שם בעבר תשלום כמרואיין עיתונאי ב'תיק תקשורת'. היתכן שהחליטו להיות חארות כמו כולם? לפני כמה שבועות התקשרו מערוץ 2, אייטם על בתי קולנוע. בניתי להם מסלול לחיפה, וכשביקשתי תשלום ליום עבודה שלי כעד מומחה, כי זה מה שזה, התחילו להתבכיין. בסוף התראיינתי בתל-אביב, בחינם.
    ברור שלא כל אחד שמתראיין ברחוב צריך לקבל כסף, הכל תלוי במידת ההטרחה, המומחיות הנדרשת והנסיבות. איגודי אמנים יודעים לנסח את דרישותיהם ולעמוד עליהן. אבל האם ידעתם שגם אנשים שעושים עליהם סרט דוקומנטרי זכאים לתשלום? לא צריך להתפעם מהעובדה שייראו אתכם בטלוויזיה, בטח לא בחינם.

    אהבתי

  • יוחאי עיתונאי  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 19:18

    במה שונה ראיון בטלוויזיה מראיון בעיתון או ברדיו? האם אתה דורש כסף גם כשמראיינים אותך לעיתון או רק לטלוויזיה ? ואם כן אז למה ההפרדה? האם טלוויזיה שווה יותר מהמדיומים האחרים?
    האם ריטה, יוסף סידר או עמוס עוז צריכים להתחיל לבקש כסף עבור ראיונות שהם עושים בעיתונים?
    ומה לגבי בלוגים? הנה, בהרבה מובנים חלי עכשיו מארחת אותך בבלוג שלה, אז אולי היא צריכה לזרוק לך כמה גרושים בתמורה?

    דרישת כסף עבור איון היא בדיוק כמו שאומנים יתחילו לדרוש כסף עבור השתתפותם במסיבות, פתיחות של ברים ושלל אירועים חגיגיים. ברור שבעלי המועדונים והברים מרוויחים מנוכחותם של סלבס, אבל זה לא אומר שהם צריכים לשלם להם עבור כך. מקסימום להכניסם בחינם.

    אהבתי

  • סוכן  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 19:40

    אין דין ראיון כדין ישיבה בפאנל אצל רבקהךה מיכאלי או גידי גוב או אברי גלעד

    אהבתי

  • דוד שליט  ביום 27 בפברואר 2008 בשעה 20:49

    הבלוגיאדה היא ארץ חופשיה, כולנו כותבים בחינם. הטלוויזיה מדיפה כסף, שתשלם, בוודאי על ביטול זמנו של מי שמתאפר ומחכה לכיווני מצלמות ולתאורה. עיתונות נייר צנועה, לא עורכים אותך תוך כדי דיבור, כלומר משסעים אותך למרואיין אחר, ותחושת המתראיין 'חמה' יותר, ובהתאם לכך, כסף זה לא הדבר הראשון שקופץ לראש. אבל גם בעיתונות, מרואיינים מקצועיים ומותשים, דורשים, ובצדק, תשלום, ולו כדי לנפנף מעליהם תחקירנים.
    בעניין תשלום על מסיבות, אתה נאיבי, או שאתה עיתונאי (?) לא מיודע. סלבס מקבלים ועוד איך סכומים של מאות ויותר דולרים על "נראותם" במסיבות ואירועים שונים.

    אהבתי

כתיבת תגובה